تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم تقویت اطلاع رسانی فناوری نانو

04 07 2016
کد خبر : 3957051
تعداد بازدید : 775

   مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های مختلف          دانشجویی داشتند، بر لزوم افزایش آگاهی دانشجویان از توانمندی های علمی       کشور، بخصوص در زمینه فناوری نانو تاکید کردند.

  رهبر معظم انقلاب در این دیدار که عصر روز شنبه 12 تیرماه 1395 برابر با        بیست و ششم ماه مبارک رمضان انجام شد و حدود پنج ساعت به طول انجامید،   ضمن شنیدن دغدغه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دانشجویان، به تشریح مسائل دانشجویی و دانشگاهی، وظایف مهم دانشجویان در روند مقاومت ملت و موضوعات و مسائل مختلف روز پرداختند.

یکی از محورهای فرمایشات رهبر انقلاب، لزوم افزایش اطلاع دانشجویان از توانمندی های علمی کشور بود. ایشان در این بخش از بیاناتشان فرمودند:"خیلی از شماها از پیشرفت‌های کشور واقعاً مطّلع نیستید؛ یعنی سنّتان هم اقتضا نمی‌کند؛ دبیرستان بودید حالا هم آمده‌اید دانشگاه، فرصت نکرده‌اید. ما دائم گفتیم نانو، شما می‌دانید که بله یک نانویی وجود دارد، یک کسانی هم دارند کار می‌کنند؛ نرفتید آزمایشگاه نانو را ببینید، نرفتید بعضی از آزمایشگاه‌های علمی را یا محصولات علمی را ببینید، نرفتید کارهای خدماتی‌ای را که بعضی از نهادهای خدماتی کرده‌اند ببینید؛ واقعاً تورهای علمی بگذارید، بنشینید تفاهم کنید، چهل پنجاه نفر از بچّه‌ها راه بیفتند بروند اینجا آنجا و ببینند. خب شما مناطق آزاد را می‌بینید غصّه‌دار می‌شوید -حق هم دارید- امّا بروید این‌چیزها را هم ببینید تا امیدوار بشوید، خوشحال بشوید؛ و ببینید این‌چیزها هم در کشور هست؛ این سطح آگاهی‌ها را بالا می‌برد."

مقام معظم رهبری، ماه رمضان سال گذشته نیز در دیدار با استادان دانشگاه نیز بر لزوم افزایش آگاهی مسئولین از توانمندی‌های علمی کشور تاکید جدی داشتند و فرمودند "باید یک تور علمى بگذاریم براى مسئولین در بخش‌هاى مختلف. حالا بعضى از بخش‌ها را دوستان بیان کردند؛ یکى از آقایان نانوفنّاورى را فرمودند ... کسانى که اطّلاع ندارند، خوب نیست تردید بکنند؛ خب بروند مطالعه کنند، تماس بگیرند و همین‌طور که عرض کردیم یک گردش علمى بگذارند و به یک جاهایى برسند."

متن کامل این بیانات را از اینجا مشاهده کنید

دسته بندی :
خبرها